Fenomenul „Je suis Charlie” – Nițu Livia

By 22 februarie 2015Internet

Sute de mii de comentarii au apărut pe Internet şi pe reţelele de socializare legate de atacul terorist din ianuarie in care 20 de oameni au murit. Sloganul „Je suis Charlie” („Eu sunt Charlie”), scris cu fontul caracteristic revistei de satiră, a împânzit rețelele de socializare, în semn de solidaritate cu jurnaliștii francezi.

La scurt timp a fost creată pagina de Facebook Je suis Charlie, care a strâns aproape 350.000 de like-uri, și a anunțat manifestări pentru libertatea presei, în mai multe orașe din întreaga lume.

Dacă unii jurnalişi şi internauţi au realizat comentarii şi editoriale care au subliniat nevoia de garantare a libertăţii de exprimare şi a libertăţii presei, alţii, printre care şi artişti şi caricaturişti, au preferat să se exprime grafic. Mișcarea este în creștere și se opune prezentării revistei „Charlie Hebdo” ca pe un exemplu al libertății de exprimare și impotriva solidarității cu ceea ce a reprezentat Charlie Hebdo.

Ideile principale ale caricaturilor şi desenelor care circulă pe Internet subliniază faptul că desenele şi implicit caricaturilor nu pot fi oprite cu gloanţe.

In scurt timp „Je suis Charlie” s-a mutat din online in lumea reală, mai ales că mesajul a fost folosit de celebrități din lumea politică și mass-media.

Nițu Livia, Liceul Spiru Haret

Leave a Reply