Libraria pe roti, campanie de promovare a cititului

By 6 May 2015Timp liber

Majoritatea afacerilor de succes pornesc de la idei obisnuite care, trecand prin filtrul imaginatiei si al inventiei, ajung sa se dezvolte si chiar sa aduca si un profit considerabil.

„Libraria pe roti” este o astfel de afacere, iar initiatorii ei spun ca, in primul rand, vor sa determine cat mai multi oameni sa citeasca.

„Ideea noastra a luat nastere din dorinta de a promova lectura si cultura si a le uni cu relaxarea. Ce poate fi mai placut decat sa simti mirosul specific cartilor? Pentru mine parca se imbina cu natura, parca face parte chiar din natura mea. Ma linisteste.Cartile ne permit sa ne lasam dusi de val, ne sugereaza o imagine conturata, iar noi cititorii ei fideli ne ocupam de restul: dam nastere unor intregi scene, noi persoane si munti mai inalti decat insusi cerul”, spune initiatorul campaniei „Libraria pe roti”.

Bazat pe aceste principii, a luat nastere proiectul antreprenorial „Libraria pe roti”.

„Cartea ramane in continuare suportul cel mai frecvent utilizat in scopul informarii. Aproximativ 98% dintre profesori le recomanda elevilor utilizarea cartilor ca materiale de studiu, in defavoarea internetului, unde se pot strecura foarte usor greseli. Chiar si medicii recomanda cititul in loc de a sta doua, trei ore in fata luminii daunatoare ale calculatorului. In ziua de azi,l umea este intr-o continua miscare. Insa mereu ne gasim timp pentru relaxare. Desi ar vrea, foarte putini sunt aceia care aleg sa-si petreaca timpul liber intr-o librarie sau biblioteca”, mai spune initiatorul campaniei.

Ideea la care s-au gandit acesti antreprenori este simpla. Au luat mai  multe carti, s-au urcat pe biciclete si au pornit prin parc, pentru a le vinde celor iesiti la plimbare.

„Solutia este la noi tocmai pentru faptul ca venim cu mirosul placut al foilor de carte noua la locul relaxarii, scutind cititorului un drum din timpul lui pretios. Avantaje sunt si fata de librariile online. Daca acestea percep o taxa suplimentara pentru transport, noi pastram preturile reduse, neavand costuri pentru benzina/motorina transportului”, spun promotorii cititului pe doua roti.

„Libraria pe roti” ofera clientilor sai posibilitatea de a avea carti
din numeroase domenii, in locuri intens populate sau spatii de recreere
si studiu: parcuri, terase, banci amplase pe strada.

„Business-ul nostru investeste in dezvoltarea si extinderea actualei
afaceri, astfel incat sa satisfaca gusturile unei mai mari mase de
oameni. Carti precum ”Viata face toti banii”,”Cum sa-ti construiesti fericirea” sau ”Parintele eficient” sunt doar cateva dintre cele mai vandute”, au mai spus sursele citate.

Distribuirea produselor a fost, dupa cum ii spune si numele, pe roti. Elevii
inchiriat trei biciclete, care aveau amplasat in fata lor un cos, in care au
fost depozitate cartile, pe domenii. Fiecare elev, insotit cu bicicleta,
a plecat in directii diferite, intalnindu-se numai in cazul in care unul
dintre consumatori dorea o carte care se afla in cosul altui elev.

Radu Bunea,

Leave a Reply