Motivațiile adolescenților: Ce anume îi impulsionează pe adolescenți

Bani, cadouri și satifacerea părinţilor sau a profesorilor. Toate acestea sunt forme  exterioare de motivaţie ale adolescenţilor.

Prea puţini sunt cei care îşi doresc îndeplinirea unui obiectiv, obţinerea unei note bune sau a unei aprecieri pentru satisfacerea lor personală, pentru împlinirea dorinţei de cunoaştere. Adolescenţii sunt complet dezorientaţi, iar nevoia de a şti şi curiozitatea specifică acestei vârste şi-au pierdut dramatic din intenisitate.

Cauza acestei probleme este sistemul de învăţământ. Proasta organizare a acestuia, care îi obligă pe tineri să studieze materii din afara sferei lor de interes, şi metodele închise, lipsite de interactivitate, conform cărora creierul tinerilor este un burete, care trebuie să reţină cuvânt cu cuvânt lecţiile predate de profesori.

Creativitatea şi pasiunile elevilor rămân în plan secund, fiind foarte puţin încurajate sau, de cele mai multe ori, deloc.

Efectul sistemului nostru de învăţământ este tocmai cel prezentat în partea de început a articolului: adolescenţi care nu învaţă pentru a cunoaşte, din nevoia de a şti, ci din diverse interese exterioare.

Soluţia: puneţi mereu pe primul plan pasiunile voastre, iar când întâmpinaţi o sarcină mai puţin placută (Evaluarea Naţională sau BAC-ul ), gândiţi-vă că e un mic obstacol pe care trebuie să-l săriţi pentru a vă îndeplini visul.

Până la schimbarea sistemului de învăţământ, încercaţi să vă adaptaţi, iar după ce terminaţi liceul, ascultaţi-vă inima şi faceţi ce vă place.

Aveţi mereu în gând ideea că trebuie să deveniţi cea mai bună versiune a voastră pentru a evolua şi a face lumea mai bună. Gândind așa veţi deţine mereu un izvor de motivaţie care nu va seca niciodată, oferindu-vă o direcţie clară şi energia necesară pentu a întreprinde orice.

Leave a Reply