Pericolele alimentației nesănătoase

În societatea contemporană, mâncarea se rezumă la fast-food, cei mai mulți adolescenți nefiind atenți la ceea ce consumă.

Obezitatea și supraponderabilitatea sunt probleme din ce în ce mai întâlnite, care afectează populația, în special pe tineri. Lipsa sportului, dependența de alimente procesate, stilul de viață haotic și stresul zilnic conduc la pierderea controlului asupra greutății. Regimul alimentar al liceenilor se bazează pe cantitatea pe care o mănâncă, nu și pe valoarea nutritivă a produselor. Numărul produselor artificiale din magazine este mai mare decât cel al produselor sănătoase.

Pe lângă rolul său de a potoli foamea, hrana are rolul de a furniza energia necesară și nutrienții care ajută la refacerea celulelor (glucide, lipide, proteine). Din cauza alimentelor mult prea procesate, speranța de viață a început să scadă, cercetătorii americani constatând că, începând din 2005, ne confruntăm cu o scădere a duratei de viață. Persoanele care nu au o alimentație echilibrată se pot îmbolnăvi de diabet zaharat de tip doi, boli cardiovasculare și chiar cancer.

Cum putem evita să mâncăm alimente care ne îmbolnăvesc? Un prim pas ar fi stabilirea unei liste cu alimente pe care să le consumăm frecvent, precum fructele și legumele. Este recomandat ca ceea ce mâncăm să fie gătit chiar de noi. Gătitul poate deveni o activitate comună a membrilor familiei, acest lucru ducând chiar la creșterea timpului alocat comunicării intrafamiliale.

O alimentație echilibrată asociată unui stil de viață activ în care includem activități fizice ne ajută să ne menținem în formă mintea și trupul.