Toleranţa si intoleranţa, subiecte dezbatute de elevi

By 6 May 2015Educatie

Intr-o lume a diversitatii, toleranta sau respectul fata de ceilalti este din ce in ce mai importanta. Astfel de principii se dezvolta de la varste fragede. Acesta este si motivul pentru care, la Colegiul National „Elena Cuza” a fost organizata dezbaterea Toleranta/Intoleranta, in cadrul careia elevii mai multor licee din Capitala au prezentat proiecte de responsabilitate sociala.

„M-am asteptat la multa creativitate din partea elevilor, pentru ca de fiecare data cand ei sunt prinsi in astfel de proiecte, pe teme in general legate de valorile cultural europene, au fost foarte interesati si au considerat ca este ocazia perfecta de  a se manifesta in plan imaginativ si constructiv, creativ. Sunt printre ei mici artisti, multi facand parte din centre specializate, cum ar fi de desen, pictura, muzica, iar scoala le ofera ocazia de a excela la nivel local sau de municipiu”, a spus Olivia Sturza, profesor coordonator al dezbaterii.

Tema acestui proiect a fost aleasa pentru ca aceasta este ampla si actuala, in acord cu vremurile moderne.

„Tema proiectului este cea mai des vizata, foarte dezbatuta de-a lungul istoriei culturii umanitatii si, de altfel, foarte necesara, tocmai datorita implicatiilor la nivelul indivizilor, comunitatilor si societatilor. Incurajarea acestui spirit al incurajarii valorilor, al tolerantei, al non-discriminarii, este o incercare aproape cotidiana, venita, in general, din partea tuturor surselor educative, care incearca sa aduca o contributie in ceea ce reprezinta echilibru si armonie”, a mai declarat profesorul coordonator.

Fiecare echipa de elevi a fost coordonata de cate un profesor. Spre exemplu, unul dintre proiectele participante a fost coordonate de profesorul de desen al Colegiului National „Elena Cuza”, Florinel Constantin.

„Ideea din acest an a fost a ne raporta la doi mari pictori europeni – Pablo Picasso si Marc Chagall, respectiv la doua opere ale lor care sunt reprezentative. La Pablo Picasso am ales „Guernica”, iar la Mark Shagal, „Eu si satul”. Am pus aceste doua lucrari una langa alta, plecand de la ideea ca ilustreaza cel mai bine toleranta si intoleranta, pentru ca ambele compozitii lucreaza foarte mult pe simbol. Ideea mi-a venit pur si simplu, rupand putin tiparele rutinei, pentru ca de fiecare data se mergea pe un sablon pe acest subiecte si atunci am zis sa ma raportez la pictura europeana”, a spus profesorul.

Elevii au fost incantati de ideea de a participa la un astfel de eveniment. S-au pregatit temeinic si au incercat sa se prezinte cu cea mai buna lucrare. Spiritul competitiv si fairplay-ul au fost, astfel, exploatate la maximum de participanti.

„Imi place sa ma implic in astfel de activitati. A fost o activitate propusa de Clubul european si am ales sa particip impreuna cu clasa mea. Tema este un subiect foarte discutat si important si ne invata pe noi, elevii, sa fim mai intelegatori si mai toleranti. Este importanta participarea la astfel de proiecte pentru ca iti dezvolta creativitatea si sociabilitatea”, a spus Elena Pene, elev participant la proiect.

Au fost si participanti care au ales sa vina la aceasta dezbatere pentru a-si dezvolta diferite abilitati.

„Mi-am dorit foarte mult sa particip, pentru ca am vrut sa petrec mai mult timp alaturi de colegele mele, sa lucram in echipa si sa realizam acest proiect impreuna. Este important ca toti elevii sa aiba o implicare, sa se dezvolte, sa poata sa vorbeasca liber, in fata unui public”, a declarat Sandra Cojocaru, o alta eleva participanta.

Dezbaterea a fost organizata la initiativa Clubului european, iar elevii participanti au venit de la Colegiul Naţional “Elena Cuza”, Colegiul National „Sfantul Sava” si de la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”.

Maria Dănel, ColegiulNaţional “Elena Cuza”

Leave a Reply